www.korgyuru.shp.hu
A környezetünk - az ÉLETÜNK



BELÉPÉS
Azonosító:

Jelszó:

Elfelejtett jelszó
Regisztráció

VIHAROS FÓRUMOK
- 2008.03.27.

KEDDEN A PIK-BEN, SZERDÁN A RÓZSÁBAN ISMÉT SOKAN VOLTUNK! MOST SEM GYŐZTEK MEG BENNÜNKET KERÜLETÜNK VEZETŐI ARRÓL, HOGY A KKK ÉS A VELE SZOROSAN ÖSSZEFÜGGŐ CSÉRY-KOMPOSZTÁLÓ JÓ NEKÜNK!
SZAKMAI ÉRV NINCS, MEGALAPOZOTT INDOKOK SINCSENEK! CSAK UGYANAZOK A DEMAGÓGIÁBA HAJLÓ MONDATOK, KIJELENTÉSEK!
A MI RÉSZÜNKRŐL VISZONT MEGJELENT A HUMOR! BÁR AMI ITT KÉSZÜL, AZ EGYÁLTALÁN NEM VICCES!


NÉPSZAVAZÁS!
- 2008.03.18.

GYŐZTÜNK JOGERŐSEN MÁSODFOKON!
NEM LESZ NÉPSZAVAZÁS!


NÉPSZAVAZÁS-KKK
- 2008.02.12.

Bíróság helyt adott kifogásainknak! Hatályon kívül helyezte az önkormányzat decemberi határozatát!

CIVIL EGYESÜLETÜNK
- 2008.02.12.

Bejegyzett civil egyesületünk neve:
ZÖLD SOROMPÓ KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS KULTURÁLIS EGYESÜLET. Közhasznú szervezet.Alapszabályunk olvasható lesz az Egyesület címszó alatt!
Ott letölthető a belépési nyilatkozat is!

SZERETETTEL HÍVJUK ÉS VÁRJUK MINDEN KEDVES KERÜLETÉT VÉDŐ ÉS SZERETŐ LAKÓTÁRSUNKAT!


RIPORT A KKK-RÓL!
- 2008.03.18.

A HÍR TV KERESZTMETSZET c. műsorában látható az az anyag, amely a Brassó utcai lakossági fórumról ill. a nyomvonal mentén forgatott beszélgetésekről készült!
Megnézhető a Hír tv honlapján, ill. kedden és szerdán az ismétlésekben!


ALÁÍRÁSGYŰJTÉS!
- 2008.01.09.

Az aláírásgyűjtés folytatódik a KKK nyomvonala ellen!
Kérjük, jelezze a honlapon aláírási szándékát pontos címmel!


ALÁÍRÁS!
- 2008.01.12.

Az ÜLLŐI ÚT 407. sz.alatti BŐRDÍSZMŰBOLTBAN (a régi piaccal szemben) is lehet a tiltakozóívet aláírni!

RIPORTOK
- 2008.02.01.

A TÉMÁHOZ KAPCSOLÓDÓ TV-RIPORTOK MEGNÉZHETŐK AZ INTERJÚ OLDALÁN!

Döntött a Fővárosi Közgyűlés:
a Flór F. u. - és a tervezett Auchan területe közötti szakasz szabályozási tervét egyelőre nem szavazta meg a nagyszámú lakossági tiltakozás miatt. Márciusban várhatóan ismét napirendre tűzi! További egyeztetéseket kezdeményez a lakossággal!
Bővebben: a Beadvány rovatban!


"KÉREG ALATTI VÁLTOZAT"
- 2007.11.26.

A fővárosi előterjesztés már újra terveztetett 2x2 sávos útról szól, amely a " beérkezett vélemények és lakossági észrevételek alapján került korrigálásra a Flór F. utcától az Auchanig terjedő szakaszban"
Mi ilyet nem kértünk!
Nov. 22-én közölték velünk a fővárosban!
Nem ezt láttuk, nem ezt véleményeztük, erről a lakosságnak nincs tudomása!







Az elkerülő út nyomvonalterve elkészült.
A tájékoztatón az érdeklődők láthatták, hogy a tervezett út a kerületet kettészeli, anélkül, hogy rácsatlakozásokat biztosítana.

AZ ÉRINTETTEK MÉG A MAI NAPIG NEM ISMERIK A FŐVÁROSI SZABÁLYOZÁSI TERV "UTOLSÓ" VÁLTOZATÁT!

AZT AKARJUK, HOGY EZ AZ ÚT EZEN A NYOMVONALON SEMMILYEN FORMÁBAN NE ÉPÜLJÖN MEG!

MA MÁR több mint 3000 LAKÓTÁRSUNK ALÁÍRÁSÁVAL IS NYOMATÉKOSÍTOTTA TILTAKOZÁSÁT!

Ez a lap azért született meg,
hogy az érintett lakosság számára a dezinformálást megszüntesse, és kitűzött célunk érdekében közösséget formáljon.

MEGALAKULT KÖZHASZNÚ KÖRNYEZETVÉDELMI CIVIL EGYESÜLETÜNK!

VÁRJUK A JELENTKEZÉSEKET!

Az aláírásgyűjtés folytatódik!

VÁRJUK LAKÓTÁRSAINK JELENTKEZÉSÉT ALÁÍRÁS-GYŰJTÉSRE! POLGÁRMESTER ÚR KEVESLI A 3000 ALÁÍRÁST! TEGYÜNK A KEDVÉRE! GYŰJTSÜNK INTENZÍVEBBEN!

HOZZÁSZÓLÁSOKAT, VÉLEMÉNYEKET, JAVASLATOKAT, KÖZLENDŐKET, HÍREKET AZ ALÁBBI LEVÉLCÍMRE KÉRJÜK:
korgyuru@freemail.hu !



NINCS DÖNTÉS MÉG!
Az a hír járja, hogy nem lesz út, mert nincs pénz!
Ez így nem igaz! Nem is hihetjük, nem is hisszük el!
Nincs döntés a KKK-ról! Még nincs! Sem a kerületben, sem pedig a fővárosban! A Cséry-komposztáló ügye sem véglegesen eldöntött! Éppen most nem az! Botrányos az egész projekt! A két beruházás pedig igenis összefügg! Ezt végre máa elismerte kerületünk vezetése!
KÖSZÖNJÜK! NEM KÉRJÜK! EGYIKET SEM!



CSÉRY-KOMPOSZTÁLÓ!
A kerületi önkormányzat kiadta a Cséry-telepi komposztáló elvi építési engedélyét! Mi pedig megfellebbeztük!
Kíváncsian várjuk a Közigazgatási Hivatal véleményét!



EZ AZ INFORMÁCIÓ CSUPA KISBETŰVEL IRANDÓ!
soha senki nem gondolta volna, hogy kerületünk vezetése, élén a polgármesterrel, aki nevesíti is a leveleket, így alul múlja önmagát!
miről van szó?
a sárga plakátról, s a postaládákba dobott polgármesteri és alpolgármesteri levélről!
ebben a kerületben már az alkotmány sem szent, a bírósági jogerős ítélet sem!
s mindezt - mint országgyűlési képviselő, jogász végzettséggel - szentesíti is!
tényleg ez a demokrácia?!
HIGGYÜK EL, HOGY NEM!
EZÉRT KELL KIÁLLNUNK A JOGOS IGAZUNKÉRT!
MINÉL TÖBBEN! MINÉL HANGOSABBAN!
HA ŐK NEM, MAJD MÁSOK MEGHALLJÁK!



25-ÉN KEDDEN A PIK-BEN FOLYTATÓDOTT AZ ÖNKORMÁNYZAT KKK-MELLETTI KAMPÁNY-KÖRÚTJA!
ÉRDEKES INFORMÁCIÓK HANGZOTTAK EL!
TÖBBEK KÖZÖTT FERENCZ ALPOLGÁRMESTER ÚRTÓL: " A NÉPSZAVAZÁS ELMARAD, DE AZ NEM AZT JELENTI, HOGY ELMERAD AZ ÚTÉPÍTÉS!"
SZANISZLÓ ALPOLGÁRMESTER ÚR SZERINT PEDIG A "JÓZAN ÉSZ" MIATT IS KELL AZ ÚT!
MESTER POLGÁRMESTER ÚR SZERINT: "A KKK RÉSZBEN ÖSSZEFÜGG AZ AUCHANNAL ÉS A CSÉRY-VEL, MEG NEM IS."
A PESTSZENTIMREI LAKÓK IS EGYÉRTELMŰEN TILTAKOZNAK AZ ÚT MEGÉPÜLÉSE ELLEN, UGYANÚGY A KOMPOSZTÁLÓ ÉPÍTÉSÉT IS BOTRÁNYOSNAK ÍTÉLIK!

26-ÁN SZERDÁN A RÓZSÁBAN IS FORRÓ VOLT A HANGULAT, BÁR A KÖZÖNSÉGSZERVEZÉST TEKINTVE KÉSZÜLT AZ ÖNKORMÁNYZAT IS!
SZÁMTALAN KÉRDÉS HANGZOTT EL A BERUHÁZÁS SZÜKSÉGESSÉGÉT ÉS VALÓDI CÉLJÁT ILLETŐEN, DE ÉRDEMI VÁLASZT MOST SEM KAPTUNK!
A VELÜNK SZEMBEN ÁLLÍTOTT LAKÓTÁRSAINK- ÚGY TŰNIK-VÉGRE KEZDIK MEGÉRTENI A LÉNYEGET:
AZ Ő LAKÓTERÜLETÜK FORGALMA A KKK MEGÉPÜLÉSE UTÁN NEM CSÖKKENNI FOG, HANEM VALÓJÁBAN MEGNŐ! HÁZI FELADATOT IS KAPOTT MINDENKI: VEGYE ELŐ A KERÜLET TÉRKÉPÉT,
S NÉZZE MEG, HOGY Ő MIKOR ÉS HOGYAN TUDNÁ HASZNÁLNI A KKK-T!
AKKOR KIDERÜL, VALÓJÁBAN KINEK JÓ EZ?

VÁLTOZATLANUL AZ A KÉRDÉS: HA A LAKOSSÁG NEM AKARJA - MINDEN FÓRUMON ELLENEZTÉK!- KINEK ÉPÜL, S KINEK AZ ÉRDEKÉT KÉPVISELI VALÓJÁBAN AZ ÖNKORMÁNYZAT?
MIÉRT-MIÉRT-MIÉRT?

TERMÉSZETESEN A CSÉRY-KOMPOSZTÁLÓ ÜGYE IS TERÍTÉKRE KERÜLT!
SZÉGYEN A KERÜLETÜNKRE!
KÖSZÖNJÜK, NEM KÉRJÜK!
CSAK MEGISMÉTELHETJÜK MOLINÓNK SZÖVEGÉT:

CSÉRY = NE SZAROZZUNK!



NÉPSZAVAZÁS - KKK - BÍRÓSÁG!

MÁRC. 18-ÁN ÉRTESÜLTÜNK A MÁSODFOKÚ BÍRÓSÁGI DÖNTÉSRŐL:
az ELSŐFOKÚ bíróság hatályon kívül helyezte az önkormányzat dec. 20-án hozott határozatát a KKK-ról szóló népszavazásról!
Jogosnak ítélte kifogásainkat, amely szerint a feltett kérdés félrevezető, nem pontos, nem szakszerű és nem válaszolható meg egyértelműen!
" A KÉRELMEZŐK KIFOGÁSÁT A BÍRÓSÁG ALAPOSNAK TARTOTTA!"

Az önkormányzat - akinek jogi képviselője a Zamecsnik Ügyvédi Iroda - fellebbezett II.fokra.
A MÁSODFOKON ELJÁRÓ FŐVÁROSI BÍRÓSÁG HELYBEN HAGYTA AZ ELSŐFOK DÖNTÉSÉT HELYES INDOKAIRA TEKINTETTEL!

SOK a felesleges pénze az amúgy eladósodott önkormányzatunknak!

Ezer helye lenne ennek az összegnek a kerület egyéb fejlesztéseire!
NEM LESZ TEHÁT NÉPSZAVAZÁS MÁRCIUS 30-ÁN!

MINDENKI FIGYELMÉBE!
HA SAJÁT ÉRDEKEINKÉRT KIÁLLUNK, MI, CIVILEK IS GYŐZHETÜNK A JÓL FIZETETT SZTÁR ÜGYVÉDI IRODÁVAL SZEMBEN!

REMÉLJÜK, ÖNKORMÁNYZATUNK VEZETÉSE BELÁTJA, HOGY MELLÉNK KELL ÁLLNIA!






Írásban is megerősítem: GYŐZTÜNK!

A végzés így szól:
A másodfokú bíróság az elsőfokú bíróság végzését helyben hagyja!
A végzés ellen fellebbezésnek helye nincs.

Indoklás:
A másodfokú bíróság az elsőfokú bíróság végzését helyes indokaira tekintettel a Pp.259.§ utalása folytán alkalmazandó Pp.254.§ (3) bekezdés alapján hagyta helyben.
Tehát nem lesz népszavazás a KKK-ról 2008. márc. 30-án!

Pethő Ágota
Elnök
ZÖLD SOROMPÓ EGYESÜLET
– azaz -
KPÁ és 10 társa




ZÖLD ÚT mutató
válasz a sárga TÉV ÚT mutatóra

Összegzésünkben a sárga tájékoztató szerkezetét követjük, azért, hogy az érvek valóban ütköztetve legyenek. Kérjük, tanulmányozza át, és ítélje meg Ön, hogy az önkormányzat korábban - lakossági vélemény nélkül és ellenére- hozott döntései valójában kinek az érdekét szolgálják.

Zöld Sorompó előszó
A Külső Keleti Körút (továbbiakban KKK) építésével kapcsolatban igen sok érv hangzik el. Ennek sajnos töredéke az, ami ellenérvként bárhol is elhangozhat. Pontosan a 16 oldalas „sárga füzet” igazolja, hogy kerületünk vezetése valamilyen okból nagyon szeretné ennek az útnak megépülését. Csak sejtjük, hogy ez az indok valójában nem is a forgalmi helyzet. Annak javítására ugyanis számtalan más megoldás állna rendelkezésre. Bizonyos mértékig magyarázat az, amit az 1998-as megállapodás így fogalmaz „…, hogy a várost elkerülő M0 vonalvezetés „szívó hatása” ne eredményezze városon belüli fejlesztési vákuum zónák kialakulását., … illetve elősegítse az alulhasznosított ipari területek (Ipacsfa utca és Nefelejcs utca környéke) feltárását”, vagyis, hogy több bevásárló- logisztikai központ elhelyezésére legyen lehetőség. Itt a magyarázat arra, miért is lett sürgős a KKK, hiszen az önkormányzat eladta a pakura tavakat az Auchan beruházásnak.

A Külső Keleti Körút rövid története
A KKK különböző neveken valóban igen régen szerepel a közlekedési tervekben olyannyira, hogy egy időben az M0 nyomvonalaként is elképzelték. Ez viszont felveti az önkormányzat felelősségét,. Amennyiben ilyen nagyon szükség van az útra, akkor biztosítania kellett volna a nyomvonal megépíthetőségét, nem lett volna szabad építési engedélyeket kiadni azokra a részekre, amelyeket az út nyomvonala érint. Ez természetesen elmaradt. Sajnos általában az önkormányzatok rövid távú érdekeiket tartották szem előtt, ennek eredményeként adták el a P+R parkolókat bevásárló központoknak. Bíztak abban, hogy a későbbi fejlesztéseket a „nagyon fontos, szükséges” jelszavak mögé bújva megvalósíthatják.
A történet része az is, hogy 1998-ban, az akkori, szintén igen nagy lakossági tiltakozás (10.000 aláírás!) hatására egy igazán mélyvezetésű változat került elfogadásra. Ez a változat is szerepel a 2002-ben készített tanulmányban, ahogyan az alábbi ábrán látható. Ez a mélyvezetésű változat nem igényelne kisajátítást. A szükséges csatlakozások megoldottak! Az önkormányzat korábbi terveiben is ez a változat szerepelt, majd derült égből villámcsapásként jelent meg a részben fedett változat. Mi a biztosíték arra, hogy különböző okokra hivatkozva a főváros megint nem egy nyitott változatot fog megvalósítani? Semmi!
A Külső Keleti Körút főbb jellemzői
A leírt nyomvonalnak két érdekessége van. Az egyik, hogy ez a szélesség pontosan a beépített területeken nem áll rendelkezésre, sőt több helyen még a tanulmányban rögzített minimum 30 m sem, ezért 50-60 lakóház bontására van szükség. Egyelőre felbecsülhetetlen az is, hogy hány ingatlan károsodik az útépítés, majd később a forgalom következtében. Ismét felmerül a kérdés, hogyan lehetséges, hogy még a konkrétan érdeklődő lakók sem kaptak információt arról, hogy ez az út épül: ennek tudatában vásárolj, építs lakóházat a környezetében?

A másik érdekesség: önkormányzatunknak a lakók és az egészséges környezet iránti elkötelezettsége, ill. annak hiánya! Fel sem merül az okfejtésükben, hogy a Halmi erdőt egy 2x2 sávos út vágja ketté, tönkretéve Dél-Pest „tüdejét”! A megoldás itt is a mélyvezetés lehetne!
Az első ütem építésének szükségessége ismét érdekes kérdés. Ez a szakasz valójában azért szükséges, hogy naponta 40 kamionnyi szennyvíziszap Cséry-telepre szállítását biztosítsa. Vagyis a KKK-ról a teherforgalom nem lesz kizárva! Sőt: várhatóan a szükséges zöld nyesedéket szállító teherautóforgalom (100-150 db) a kertvárosi részen és az erdőn át haladna!
(Egyébként érdemes azon is elgondolkodni, hogy tényleg ide, az erdő közepébe, a lakott területtől 200 méter távolságra kell-e hozni a főváros összes szennyvíz-üledékének a felét!?) Nyomatékosan kérdezzük, ha rendelkezésre áll a vasút – évtizedeken keresztül azon szállították a szemetet a Cséryre – akkor miért is kell Csepel főútvonalain keresztül szállítani az üledéket, majd arra hivatkozni, hogy a KKK-ra is szükség van? Hol van a környezetért való felelősség?
Folyamatosan azt hangsúlyozza a kerület vezetése, hogy hatalmas átmenő forgalommal terhelt az úthálózat. Egyrészt a nehéztehergépjármű forgalom már kitiltásra került útjainkról, másrészt az M0 épülő szakaszának elkészülte után a XVI. és XVII. kerület megközelíthetősége is lényegesen megváltozik, a jelenlegi - amúgy sem túl nagy - átmenő forgalom csökken.
A KKK egyértelmű alternatívát kínál az M0 helyett, ugyanakkor egyértelmű lehetősége a Nagybani piactól észak felé – 4. út, M3, M2 – irányuló forgalmának, továbbá az Auchantól - Auchanig történő áruszállítási forgalomnak is – miközben a kerület közlekedési helyzetén nem javít!!
A Főváros által készíttetett megvalósulási tanulmányból származó ábra egyértelműen bemutatja, hogy az érintett utak forgalmának esetleges kismértékű csökkenését a KKK által a kerületbe vonzott forgalom a többszörösével haladja meg!!
Az ábra a forgalomváltozást mutatja a KKK nélküli 2010 évi hálózathoz képest. A piros vonal a növekedést, a zöld pedig a csökkenést jelenti. A vonal szélessége a változás mértékével arányos. Látható, hogy a zöld vonalak együttesen sem érik el a piros vonal szélességét. Tehát a kerület forgalma nem csökken, sőt a kerületbe vonzott forgalom jelentősen megnő! Elhihető-e ezek után a következő állítás?
„A levegőtisztaságvédelem területén a számítások azt igazolták, hogy az út megépítésével a jelenleg igénybe vett, távolabbi közúthálózatba tartozó utak forgalmából származó légszennyező anyag kibocsátás jelentősen csökken, ezzel a XXIII. és XVIII. kerületekben található lakóterületek jelenlegi légszennyezettségi állapota javul.” NEM! Sőt, éppen az ellenkezője fog bekövetkezni!!!

A KKK és az érintett kerületek
A XVII. kerület nem támogatja a nyomvonalat, mert közel halad a lakóterületekhez, a XVI. kerület sem pártolja! (Városkép 2008.II.8.) Kinek és minek?

A KKK a XVIII. kerületben
A csomópontok elhelyezkedése megmutatja, hogy a kerület belső forgalmi igényét nem tudja kiszolgálni ez az út. A KKK valóban fedetten épülne egy rövid szakaszon (az ábrán sárgával jelölve), azonban ezzel együtt a rávezető utak forgalma is a többszörösére nő majd. Ezeken a területeken valóban nem okoz károkat a sokszorosára növekvő légszennyezés?
A KKK egyértelmű alternatívát kínál az M0 helyett, ugyanakkor egyértelmű lehetősége a Nagybani piactól észak felé – 4. út, M3, M2 – irányuló forgalmának, továbbá az Auchantól - Auchanig történő áruszállítási forgalomnak is – miközben a kerület közlekedési helyzetén nem javít!!
A Főváros által készíttetett megvalósulási tanulmányból származó ábra egyértelműen bemutatja, hogy az érintett utak forgalmának esetleges kismértékű csökkenését a KKK által a kerületbe vonzott forgalom a többszörösével haladja meg!!
Az ábra a forgalomváltozást mutatja a KKK nélküli 2010 évi hálózathoz képest. A piros vonal a növekedést, a zöld pedig a csökkenést jelenti. A vonal szélessége a változás mértékével arányos. Látható, hogy a zöld vonalak együttesen sem érik el a piros vonal szélességét. Tehát a kerület forgalma nem csökken, sőt a kerületbe vonzott forgalom jelentősen megnő! Elhihető-e ezek után a következő állítás?
„A levegőtisztaságvédelem területén a számítások azt igazolták, hogy az út megépítésével a jelenleg igénybe vett, távolabbi közúthálózatba tartozó utak forgalmából származó légszennyező anyag kibocsátás jelentősen csökken, ezzel a XXIII. és XVIII. kerületekben található lakóterületek jelenlegi légszennyezettségi állapota javul.” NEM! Sőt, éppen az ellenkezője fog bekövetkezni!!!

A KKK hatása a XVIII. kerület életére
Kerületünk legnagyobb problémája valójában a sugárirányú utak zsúfoltsága. Ezen nem, vagy alig csökkent a KKK, ami harántirányban az M0-al párhuzamosan halad. Ennek következtében a jelzett lakóterületeken belül bizonyos mértékig átrendeződik ugyan a forgalom, de nem csökken. Sőt, a kerületbe vonzott forgalom következtében inkább nő! Ezzel együtt természetesen a zajhatás és a légszennyezettség is növekszik.

Forgalomelszívás
A kerület utcáiról sem tűnik el a forgalom, csak más lesz az iránya: a KKK kiépített csomópontjai irányába halad majd. A forgalom változást bemutató ábrán látható, hogy pl. a Méta utca forgalma nem csökken, az Ipacsfa forgalma pedig – a lakótelep játszótere mellett – kiugróan megnő. A jelenleg terhelt utcák forgalma alapvetően a lakóparkok elszaporodása, valamint az ezzel együtt járó infrastrukturális fejlesztések elmaradásából adódik. A KKK ezen a problémán sem segít!

Elterelt tranzitforgalom
Annak ellenére, hogy állítólag a KKK nem alternatívája az M0-nak, a megvalósítási tanulmány számítása szerint óránként 350 járművel csökken az M0 forgalma is! Tény, hogy a forgalom folyamatosan növekszik, azonban célszerűbb és gazdaságosabb lenne a tömegközlekedés fejlesztését szorgalmazni! (pl.: a régóta beígért metró)

Teherforgalom: stop?
A KKK-t elsősorban a tehergépjárművek fogják használni, hiszen a Nagybani piac forgalmának is kell ez az út, a Cséry telepre is ezen fogják kamionokkal, teherautókkal szállítani a szennyvíziszapot és a komposztáláshoz szükséges zöld nyesedéket a főváros különböző pontjairól.

Zaj: bezárva és környezetszennyezés
Ez csak akkor lenne igaz, ha a teljes kerületi nyomvonalon zárt, mélyvezetésű (fúrt alagútban) épülne az út. A szokásos„berlini fal” szerű zajvédő falak biztosan elválasztják a kerületrészeket, de nem állják útját a rezgéseknek és a légszennyezésnek, ezektől persze a mélyvezetés sem véd meg., mert a csomópontokig is autózni kell : így a légszennyezettség nő majd, és nem csökken!

Zöldövezetek
Az „érvelés” kiválóan tükrözi az önkormányzati vezetés elképzelését. Az út azoknak készül, akik az erdőben való sétát úgy értelmezik t hogy amikor az erdőt egy 40m széles, 2x2 sávos út szeli ketté amin kamionok dübörögnek, ott majd „… jelzőlámpás kereszteződések segítik majd az átkelést …se babakocsival, se kerékpárral ne jelentsen nehézséget…” A kisajátítás pedig jutányos lesz (vajon kinek), a lakóknak azonban inkább azonnali, feltétlen és teljes kártalanítás jár! Akinek kétsége van, keresse és ismerje meg az M0 és a Csepeli gerincút kisajátításait! Sok év pereskedést fog találni!
Abban a helyzetben, amikor azt halljuk, hogy pénzhiány miatt a tömegközlekedést csökkenteni kell, valóban ez az út lenne a legfontosabb megvalósítandó feladat? Amennyiben mégis, akkor olyan mélységben és úgy kell vezetni, hogy a Halmi erdőben se legyen nyitott szakasza, és az Üllői út alatt tervezett Ferihegyi METRO vonal megépítését se akadályozza,! Mert az VALÓBAN megoldaná a lakosságés a kerület közlekedési problémáit!
www.korgyuru.shp.hu Zöld Sorompó Egyesület




TÁJÉKOZTATÓ
Külső Keleti Körút (KKK) – 2007

Helyzetkép
Ez évben a Fővárosi Közgyűlés (FÖKÖ) - több fordulóban – napirendre tűzte a KKK szabályozási kerettervének (SZK) kidolgozását. Ennek célja, hogy biztosítsa a területet az út megépítéséhez.
Nyomvonal:
Soroksár elkerülő út (még nem létezik) - Vecsés u. – Hunyadi u. – Kettős Körös u. – Flór F. u. [I. ütem – ennek célja: a Cséry telepi szennyvíziszap komposztáló kamionforgalmának bevezetése] – az iparvasút nyomvonalán a kertvároson keresztül, az Üllői út alatt, a Honvéd utca végén épülő Auchan-ig [II. ütem] - Csévéző utca - Helikopter lakótelep –
Pesti u.- XVI. Ker.[III. ütem]
Az út a tervek szerint súlykorlátozás nélkül 2x2 sávval épül meg, lényegében az M0 rövidítési lehetősé¬geként kerületi felhajtási lehetőség nélkül. Az első ütem SZK-t a Főváros már jóváhagyta, most a II. és III. ütem engedélyezése zajlik.
A kerületi Önkormányzat (KÖ) megkapta véleményezésre a tervet, előbb 2007. október 26-án lakossági fórumot (LF) tartott, majd október 30-i Testületi ülésén döntött.
A LF egyhangúan és határozottan elvetette a KKK minden változatát – indokolatlannak tartva azt!
A képviselőtestületi ülésen viszont az önkormányzat csak a bemutatott fővárosi tervet nem támogatta, magát a nyomvonalat igen! A fővárosnak is ezt a szűkszavú indoklást továbbította, azzal a kitétellel, hogy a felháborodott lakosság a felszíni vezetést nem fogadta el. A főváros módosított változatot készített kéreg alatti (fedett) vezetéssel, de ugyanazon a nyomvonalon – vagyis a Flór F. utcától az iparvágány mentén - az épülő Auchan-ig (pakura tó)! A Fővárosi Építészeti Iroda az új változatot azonban nem ismertette a lakossággal, ennek hiányában döntött nov.29-én a Közgyűlés!
A kerület vezetése néhány napja felvetette az út megépítéséről szóló, az egész kerületet érintő népszavazás kezdeményezését, ami a tényleges demokratikus döntés megcsúfolása is lehet.
Következmények – ha megépül az út:
A kerületet keresztül szeli egy – az M0-ról forgalmat leszívó, a kerület egyéb útjainak forgalmát nem csökkentő 2x2 sávos út, amely jelentős légszennyezést okoz, zaja, rezgése további problémák forrása.
(Részletesen a www.korgyuru.shp.hu honlapon.)
Az út fenti károsító hatásai fokozottan jelennek meg a Halmi erdő területén.
Ha a szabályozási kerettervet a Főváros Közgyűlése elfogadja, közel 30 ingatlan kerülhet részleges vagy teljes kisajátításra, ami az út megépítéséig gyakorlatilag megfosztja a tulajdonosokat a fejlesztési lehetőségtől.
A nyomvonallal érintkező ingatlanok gyakorlatilag eladhatatlanná válnak.
A nyomvonal környezetében lévő ingatlanok értéke - távolságtól függően – jelentősen csökken.
(Ez súlyos forint-milliókat jelenthet a tulajdonosnak!)
A repülőtér közelségével amúgy is terhelt kerület vonzereje az új út és a Cséry telepi komposztáló miatt jelentősen csökkenhet, ami általánosan rontja az ingatlanok piacképességét.
Mit tettünk eddig?
Az érintett területek lakossága önmagát megszervezve aláírási akciót kezdett a környezete, nyugalma és tulajdona védelmében. Az eddig összegyűjtött több mint 2100 tiltakozó aláírást, valamint a részletes szakmai indoklást
(8 oldalas beadvány) eljuttattuk a Fővárosnak a november 29-i Közgyűlésére.
Döntés született arról is, hogy civil szervezet – „Kertváros XVIII”Egyesület – alakul érdekeink védelmében, s ha szükséges a jog segítségével keressük igazunkat.
Csatlakozni akarunk a Cséry telepi komposztáló ellen tiltakozó kerületi társainkhoz – ők pedig a mi mozgalmunkat támogatják - ugyanis a két környezetszennyező beruházás összefügg, s mindnyájunkat érint!
Fővárosi Önkormányzat Közgyűlése - 2007. november 29.
A Közgyűlésen képviseletünkben – a lakosság részéről - 8 fő volt jelen.
A Főváros testületi ülésére – a lakossági tiltakozás eredményeként – az alábbi módosított előterjesztés a került:
„ A II. ütem tervezett nyomvonalából a Ferihegyi út és a Pesti út közötti szakaszt hagyja jóvá, mivel további egyeztetések szükségesek a tiltakozó lakossággal a lakóterületüket érintő útszakasz vonatkozásában. Az egyeztetések után kialakuló tervezet várhatóan 2008. márciusában kerülhet a Fővárosi Közgyűlés elé”
Testületi döntés: 50 igen, 5 nem, 9 tartózkodással a képviselők elfogadták ezt a módosított előterjesztést!
Mit jelent ez számunkra?
a XVIII. kerületet érintő vitatott szakasz engedélyezését elnapolták márciusig a lakosság, a mi tiltakozásunk eredményeképpen!
A nyomvonalat és a kéregvezetést szorgalmazza a főváros. Az volt a kérésünk, hogy korrekt fővárosi tájékoztatást kapjon az érintett lakosság minderről! Várható tehát a Lakossági Fórum összehívása, amelyre el kell jönni!
Az előterjesztés, s minden aktuális információ megtalálható honlapunkon: www.korgyuru.shp.hu
Kérésünk:
Aki aláírásgyűjtésben, szervezésben, szakmájából adódóan jogi, műszaki, környezetvédelmi kérdésekben, médiakapcsolatokban segíteni tud, kérjük, jelentkezzen a honlapon vagy telefonon!
„ZÖLD SOROMPÓ”Környzetvédelmi és Kulturális Egyesület
Elérhetőségek: korgyuru@freemail.hu
Pethő Ágota 30 303 9196 / dr. Kosaras Csabáné 291 7016 / dr. Fodor István 06 20 959 1056
Dr. Ambrusné Kedei Éva 290 2373 / Benczéné Banka Ágnes 06 30 203 1136 / Dobák Tünde 06 20 9744 070







xx

Honlapkészítés